Przed wjazdem na tor sprawdzimy motocykl. Dopuszczone jest ściągnięcie lub zaklejenie taśmą lusterek, korek wlewu oleju musi być dokręcony, łańcuch właściwie naciągnięty, obie opony muszą być w dobrym stanie. W motocyklu nie może być żadnych poluzowanych elementów nadwozia, niedopuszczalne są także wycieki płynów eksploatacyjnych. Jeżeli motocykl będzie stanowił zagrożenie dla bezpieczeństwa, uczestnik treningu nie będzie mógł wziąć udziału w zajęciach bez możliwości zwrotu opłaty za udział w treningu motocyklowym.
Dopuszczalny poziom hałasu emitowanego przez motocykl to 100dB. Uczestnik z motocyklem przekraczającym normy hałasu dla toru nie będzie mógł uczestniczyć w treningach bez możliwości zwrotu opłaty.
Ubiór ochronny i bezpieczeństwo:
Kaski używane podczas treningów motocyklowych muszą posiadać europejski certyfikat bezpieczeństwa (norma EC 22-05), zalecany jest kask zakrywający całą twarz (typu full-face). Kask podczas jazdy musi być właściwie zapięty.
Do jazdy po torze polecamy kombinezon skórzany w dobrym stanie technicznym. Można również być ubranym w motocyklową odzież tekstylną z zestawem certyfikowanych ochraniaczy. Polecamy także zastosowanie środków dodatkowej ochrony, takich jak ochraniacz kręgosłupa oraz ochraniacz klatki piersiowej. Wymagamy posiadanie butów motocyklowych.
Montaż kamer na motocyklu jest dozwolony, natomiast ze względów bezpieczeństwa zabronione jest mocowanie kamer na ubiorze i kasku motocyklisty. Możliwość wypożyczenia kostki pomiarowej (20zł /1dzień).
Trening motocyklowy odbędzie się również przy padającym deszczu, jest to świetna okazja aby poprawić swoje umiejętności jazdy po mokrej nawierzchni.